تلاش جدید "فلزتدارک" در راستای تامین مواداولیه فولاد مبارکه

جهت مشاهده گفت و گو در ماهنامه تخصصی پردازش، بر روی لینک مقابل کلیک نمایید: https://pardazeshonline.com/msfc/

شرکت فلزتدارک از آمادگی خود برای تامین انواع فروآلیاژها، مواداولیه و محصولات فولادی مورد نیاز شرکت‌های فولادی در سراسر کشور خبر داد.

دکتر محمدحسین قورچانی، مدیرعامل شرکت فلزتدارک در گفت‌وگو با ماهنامه تخصصی پردازش، با اعلام این مطلب و با اشاره به این‌که این شرکت با توجه به سیاست‌های کلی فولاد مبارکه، نسبت به تامین نیاز واحدهای پایین‌دستی و نیز به منظور پاسخگویی به تقاضای بازار فعالیت می‌کند، اظهار داشت: این مجموعه هم‌چنین قادر است انواع ورق‌ و لوله‌های آلیاژی که تولید داخلی ندارند و مورد نیاز صنایع نفت و فولاد نیز هستند را وارد کند، این مهم در حالی صورت می‌گیرد که فلزتدارک در انجام ماموریت جدید خود و با توجه به کمبود سنگ‌آهن در کشور، سعی در تهیه ماده‌اولیه (سنگ‌آهن) برای مبارکه از معادن کوچک و متوسط دارد.

وی افزود: فلز تدارک در حال‌حاضر 7 محدوده معدنی، جمعا به وسعت 283 کیلومتر مربع را در استان‌های زنجان، اصفهان و کرمان به ثبت رسانده و هم‌اینک در حال انجام مراحل قانونی استعلام‌ها و سپس عملیات اکتشافی است، ضمن آن‌که با محدوده‌هایی در مناطق خواف، یزد و سیستان و بلوچستان که ظرفیت آنها مشخص گردیده، وارد مذاکره شده و در حال انجام ترانشه با هدف تعیین ذخیره آنهاست.

 قورچانی اظهار امیدواری کرد که نیمه دوم امسال، ضمن افزایش سرمایه از سوی سهامدار، بخش معدن و سنگ‌آهن ما کاملا فعال و فعالیت اصلی آغاز شود.

مدیرعامل شرکت فلزتدارک هم‌چنین با اعلام این که پس از اجرای موفقیت‌آمیز دستورالعمل‌های مربوطه، امسال موفق به اخذ گواهینامه‌های بین‌المللی (ISO 9001:2015) استاندارد مدیریت کیفیت، (ISO 10002:2018) استاندارد مدیریت رسیدگی به شکایات مشتریان و (ISO 10004:2018) مدیریت رضایت‌مندی مشتری از شرکت بازرسی SGS شده است، تصریح کرد که در حوزه ساختاری و نیروی انسانی سعی شده که تشکیلات سازمان را قوی‌تر و پایه‌های آن برای هر فعالیتی مستحکم‌تر شود.

به گفته مدیرعامل فلزتدارک، با دریافت سه گواهینامه یاد شده، عملا زمینه حرکت شرکت به سوی مشتری‌مداری در عرصه‌های بازرگانی و تجاری و نیز امکان رسیدگی به بازخوردهای مربوطه به صورت مطلوبی فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که با بهره‌گیری از سیستم مدیریت یکپارچه و با تغییر ساختار شرکت، سعی شده مجموعه‌ای بسیار چابک و فعال ایجاد شود تا آمادگی یک جهش بزرگ را فراهم سازیم، خاطرنشان کرد که فلزتدارک در سال 98 نسبت به سال 97، بیش از 90 درصد سود خالص در درآمدهای خود داشته و امسال نیز امیدوار است این رقم حداقل معادل سال گذشته افزایش یابد.

قورچانی با اشاره به این‌که امسال تا این لحظه حدود 10 هزار تن فروآلیاژ و کک CPCواردات کرده‌ایم که این نشان از افزایش ملموس در فعالیت‌های بازرگانی شرکت می‌باشد، گفت: قیمت محصولات وارد شده توسط فلزتدارک کاملا قابل رقابت با شرکت‌های مشابه است، ضمن آن‌که به دلیل اعتماد ایجاد شده، علاوه بر فولاد مبارکه، برخی شرکت‌های بزرگ مانند ذوب‌آهن، مجتمع اسفراین، جهان‌فولاد سیرجان، فولاد هرمزگان و... از طریق این مجموعه، نیاز خود را برطرف می‌سازند.

مدیرعامل شرکت فلزتدارک در ادامه هم‌چنین برخی مشکلات پیش‌روی شرکت‌های بازرگانی را یادآور شد و با تاکید بر این‌که امروز نوسانات نرخ ارز و تغییرات در سیاست‌های تخصیص ارز و نیز وجود سیاست‌های کنترلی که عملا باعث حذف شرکت‌های بازرگانی از فرآیند واردات و صادرات گردیده را از جمله مهم‌ترین مشکلات برشمرد و تصریح کرد که امروز باتوجه به تحریم‌ها، در شرایطی که کشور بیش از هر زمانی نیاز به شرکت‌های بازرگانی متخصص دارد، فقط صادرکنندگان و واحدهای تولیدی را مجاز به واردات می‌کند و عملا به‌طور خواسته و یا ناخواسته، باعث حذف بازرگان می‌شوند، در حالی‌که بازرگانان قادرند با بهره‌گیری از تخصص خود، زمینه کاهش هزینه‌ها و حتی تامین‌مالی برای شرکت‌های تولیدی را فراهم کنند. ضمن آن‌که شرکت‌های تولیدی صادرکننده عموما تک‌محصولی هستند، ولی شرکت‌های بازرگانی از توانایی ارائه سبدی از محصولات خود برخوردار می‌باشند.

وی هم‌چنین تقویت نگاه هلدینگی فولاد مبارکه در زمان مدیریت مهندس عظیمیان و تدقیق نقش هریک از واحدها و نیز حمایت‌های بسیار زیاد مدیریت ارشد از واحدهای تحت پوشش را از نقاط قوت سیستم مدیریتی مبارکه دانست و تصریح کرد که همه آمارها و انجام برنامه‌ها، نشان از اراده قوی و مستحکم مدیریت فولاد مبارکه دارد.

قورچانی نگاه استراتژیک مدیریت به توسعه همچون انجام "نورد گرم2" و نیز تلاش برای تکنولوگ شدن فولاد مبارکه که باعث دلگرمی همه کارکنان آن می‌شود را از جمله دیگر ویژگی‌های آن مجموعه ارزیابی کرد و در پایان از شخص آقای مهندس عظیمیان و دیگر مدیران ارشد فولاد مبارکه قدردانی کرد.